שיטת מכרזים מהפכנית. הזוכה הוא זה שההצעה שלו היא הגבוהה ביותר והייחודית.
זירת המכרז משלבת בתוכה אתגר מחשבתי ואסטרטגי בה מספר לקוחות מתחרים ביניהם האחד בשני במטרה לזכות במוצר
ע"י הגשת הצעה שתהיה הגבוהה ביותר והייחודית.
1. המכרז כאמור מהווה אתגר מחשבתי ואסטרטגי הנובע מהכללים הבאים:
בכל מכרז קיים מחיר מקסימלי או מינימלי אותו יכול הלקוח להגיש עבור אותו מוצר.
לצורך ההדגמה נניח שמכרז על פלזמה 50 אינצ' עם מחיר מקסימלי של 99.99 ש"ח.
במטרה לזכות על הלקוח להגיש הצעה הנמוכה או שווה למחיר המקסימלי שנקבע מראש.
לקוח שהגיש הצעה בסכום של 99.99 ש"ח ימוקם במקום הראשון, במידה ולא הוגשה הצעה זהה על ידי לקוח נוסף.
לקוח אחר שיגיש את אותה ההצעה בסכום הנ"ל יפסול את הצעת המתחרה הראשון.
מעתה ואילך כל משתתף שיגיש הצעה הזהה בסכום 99.99 ש"ח הצעתו תהיה פסולה ולא פעילה במכרז.
במקרה זה את המקום הראשון יתפוס הלקוח שהגיש הצעה בסכום הנמוך מ- 99.99 ש"ח והצעתו היא היחידה.
2.כאמור בסעיף הקודם, ההצעות המופיעות בטבלה הינן הצעות ייחודיות בלבד.
מלבד זאת ישנם כללים נוספים:
א. כל משתתף במכרז יכול להחזיק בכל נקודת זמן רצף של 3 הצעות פעילות בלבד. במידה ומשתתף הגיש הצעה נוספת אשר מתווספת לרצף ה-3, ההצעה הנמוכה ביותר מבינהם תיפסל.
ב.משתתף שהציע 9 הצעות שמוקמו ב-50 המקומות הראשונים - הצעתו ה-10 תפסל.
? במהלך המכרז הצעותייך חשופות עבורך בלבד והצעותיהם של שאר המשתתפים במכרז מוסתרות. בסיום המכרז ייחשפו כל ההצעות לבדיקה.
סגירת המכרז
?מכרז ייסגר סופית רק לאחר ששני מוניו הגיעו לאפס (מונה ,הצעות לסגירה, ומונה ,זמן לסיום). אם מונה ,הצעות לסגירה, טרם הגיע לאפס. המכרז יקבל הארכת זמן נוספת כאשר השעון יגיע לאפס.
? '''הזוכה במכרז''' - לכשתסתיים הספירה לאחור, המשתתף שיעמוד במקום הראשון בטבלת ההצעות הוא הזוכה במכרז ובמוצר המוצע בו.
טיפים לזכייה
? כאשר הינך משתתף במכרז, הגש הצעות בפריסה חכמה. פריסת הצעותיך על גבי המכרז תאפשר לך לאסוף מידע על מיקום המתחרים.
? ההצעה שאתם מגישים גלויה רק לכם - אף משתתף אחר אינו יכול לראות את הצעת המחיר שלכם ואתם אינכם יכולים לראות הצעות מחיר של מתמודדים אחרים. על פי מיקומה של ההצעה שהצעתם תוכלו להעריך עד כמה אתם קרובים או רחוקים מהמקום הראשון בטבלה. הסתכלו במיקום שלכם בטבלה וכך תדעו לחשב את ההצעות הבאות שלכם .
? נצלו תמיד את ההצעות בחצי מחיר שאתם מקבלים כדי לדרג את ההצעות שלכם אחת אחרי השנייה. במקרה שהצעתכם ממוקמת בראש הטבלה והצלחתם למקם הצעה שנייה אחריה, הסיכוי ש 2 ההצעות שלכם ייפסלו הוא קטן .
? ככל שתמשיכו להציע יותר הצעות בפערים אחידים וקבועים תצליחו לשער באופן יחסי מהו הסכום של ההצעות האחרות ובדרך זו תוכלו לפסול מתמודדים אחרים ולהתקדם במעלה הטבלה .
זירת המכרז משלבת בתוכה אתגר מחשבתי ואסטרטגי בה מספר לקוחות מתחרים ביניהם האחד בשני במטרה לזכות במוצר
ע"י הגשת הצעה שתהיה הגבוהה ביותר והייחודית.
1. המכרז כאמור מהווה אתגר מחשבתי ואסטרטגי הנובע מהכללים הבאים:
בכל מכרז קיים מחיר מקסימלי או מינימלי אותו יכול הלקוח להגיש עבור אותו מוצר.
לצורך ההדגמה נניח שמכרז על פלזמה 50 אינצ' עם מחיר מקסימלי של 99.99 ש"ח.
במטרה לזכות על הלקוח להגיש הצעה הנמוכה או שווה למחיר המקסימלי שנקבע מראש.
לקוח שהגיש הצעה בסכום של 99.99 ש"ח ימוקם במקום הראשון, במידה ולא הוגשה הצעה זהה על ידי לקוח נוסף.
לקוח אחר שיגיש את אותה ההצעה בסכום הנ"ל יפסול את הצעת המתחרה הראשון.
מעתה ואילך כל משתתף שיגיש הצעה הזהה בסכום 99.99 ש"ח הצעתו תהיה פסולה ולא פעילה במכרז.
במקרה זה את המקום הראשון יתפוס הלקוח שהגיש הצעה בסכום הנמוך מ- 99.99 ש"ח והצעתו היא היחידה.
2.כאמור בסעיף הקודם, ההצעות המופיעות בטבלה הינן הצעות ייחודיות בלבד.
מלבד זאת ישנם כללים נוספים:
א. כל משתתף במכרז יכול להחזיק בכל נקודת זמן רצף של 3 הצעות פעילות בלבד. במידה ומשתתף הגיש הצעה נוספת אשר מתווספת לרצף ה-3, ההצעה הנמוכה ביותר מבינהם תיפסל.
ב.משתתף שהציע 9 הצעות שמוקמו ב-50 המקומות הראשונים - הצעתו ה-10 תפסל.
? במהלך המכרז הצעותייך חשופות עבורך בלבד והצעותיהם של שאר המשתתפים במכרז מוסתרות. בסיום המכרז ייחשפו כל ההצעות לבדיקה.
סגירת המכרז
?מכרז ייסגר סופית רק לאחר ששני מוניו הגיעו לאפס (מונה ,הצעות לסגירה, ומונה ,זמן לסיום). אם מונה ,הצעות לסגירה, טרם הגיע לאפס. המכרז יקבל הארכת זמן נוספת כאשר השעון יגיע לאפס.
? '''הזוכה במכרז''' - לכשתסתיים הספירה לאחור, המשתתף שיעמוד במקום הראשון בטבלת ההצעות הוא הזוכה במכרז ובמוצר המוצע בו.
טיפים לזכייה
? כאשר הינך משתתף במכרז, הגש הצעות בפריסה חכמה. פריסת הצעותיך על גבי המכרז תאפשר לך לאסוף מידע על מיקום המתחרים.
? ההצעה שאתם מגישים גלויה רק לכם - אף משתתף אחר אינו יכול לראות את הצעת המחיר שלכם ואתם אינכם יכולים לראות הצעות מחיר של מתמודדים אחרים. על פי מיקומה של ההצעה שהצעתם תוכלו להעריך עד כמה אתם קרובים או רחוקים מהמקום הראשון בטבלה. הסתכלו במיקום שלכם בטבלה וכך תדעו לחשב את ההצעות הבאות שלכם .
? נצלו תמיד את ההצעות בחצי מחיר שאתם מקבלים כדי לדרג את ההצעות שלכם אחת אחרי השנייה. במקרה שהצעתכם ממוקמת בראש הטבלה והצלחתם למקם הצעה שנייה אחריה, הסיכוי ש 2 ההצעות שלכם ייפסלו הוא קטן .
? ככל שתמשיכו להציע יותר הצעות בפערים אחידים וקבועים תצליחו לשער באופן יחסי מהו הסכום של ההצעות האחרות ובדרך זו תוכלו לפסול מתמודדים אחרים ולהתקדם במעלה הטבלה .